Tourmand

3 finomság és 1 ételrettenet Makaóból

2017. június 09. - Tourmand

Mindenki látott már ázsiai turistacsoportot. Az adott város látványosságai közelében nagy számban fellelhetőek szerte a világban. Helyesen vonulnak csordában egy előre meghatárzott útvonal mentén, és lefényképeznek mindent, amit az útikönyvük arra érdemesnek tart. Ha hangoskodó csoporttal van dolgunk akkor egész biztosan a távoli Kínából érkeztek hozzánk, de a menetrend náluk is ugyanaz. Megáll, vogue, fénykép, és haladás tovább. Az feltűnt már valakinek, hogy kivétel nélkül csoportosan közlekednek, de legalábbis párban? Én eddig még nem találkoztam szóló ázsiai turistával. Simán lehetne ebből a Pingvinek vándorlásához hasonló dokumentumfilmet rendezni. Morgan Freeman narrációjával, Louis Vuitton boltot megrohanó csoport snitt, forró víz kérése a repülőgépen felszállás közben snitt, kutyapiszkon való értetlenkedés snitt, szerintem minimum César-díjig vihetné.

Mikor Hong Kongba készültem megkeresett a koreai barátnőm azzal az ötlettel, hogy csatlakozik hozzám. Mivel a programomon az Amberen, és dim sum evésen kívül más nem volt, rábíztam a maradék idősávok kitöltését. Azt sejtettem, hogy sűrű lesz a program, de nem gondoltam volna, hogy húszpercekre  lebontott menetrendet kapok. A rendezési elv pedig a napszak fényviszonyait követi, hogy maximalizáljuk egy-egy helyszín vagy esemény közösségimédia-sikerének lehetőségét. Szerencsére Kyuri is nagy foodie, úgyhogy a makaói egynapos kiruccanásunk teljes egészében az ételek köré rendeződött. De lehet, hogy csak látta rajtam előző nap, hogy a híres hongkongi mozgójárda(nem viccelek, nekem erről hallanom kellett volna korábban) megtekintését már nem fogadtam konfettiszórással és lufieregetéssel. De sorolom is mindjárt az említésreméltó falatokat.

Akinek viszont a pálcikajátékon kívül nem mond semmit az ország neve, annak jöjjön egy kis gyorstalpaló, a többiek görgessenek csak simán tovább.

Makaó Kína különleges igazgatású területe az ország délkeleti partjainál. 1999-ben került vissza Kínához, előtte évszázadokig portugál gyarmat volt. Ez a kettősség nem csak az építészetben, hanem a gasztronómiában is tettenérhető. Nagyon sok ismert ételük portugál mintára készült, egy kis ázsiai csavarral. A városnézésnek álcázott erőltetett menet képei után jöjjön akkor 3 étel, amiért bármikor újra felpréselődnék a kompra a fingorászó és köpködő kínaiak közé, és egy amitől az egy órás hajóút kellemetlenebbnek tűnt, mint egy gyökérkezeléssel kombinált kolonoszkópia.

1. Sült karajos zsemle (Choapa Bao)

Mivel viszonylag korán indultunk Hongkongból, ezért reggelit csak Makaóban engedélyezett a tervezőbizottság. Csak azt tudtam, hogy a portugál hatásnak és földrajzi elhelyezkedésnek köszönhetően valószínűleg rákkal töltött halat kell majd ennem kagylómártással, de meglepetésemre egy megtermett húsos zsemlét kaptunk elsőnek. A sulibüfékből ismert rántotthúsos szendvics ázsiai kuzinja egy visszafogott fűszerezésű pácolt sült sertéskaraj volt zsemlében. Mint az első harapásnál kiderült, nem kicsontozva. A hús kenyér párosításánál számomra nincs ütősebb reggeli, úgyhogy általában csendesen próbálok hüppögni minden reggel a finn zabkása kanalazása közben.

img-20160107-wa0049.jpg

2. Makaói egg tart - fordítsa le aki tudja, és ossza meg velünk

Ez talán a legismertebb édesség Hongkongban és Makaóban egyaránt. A portugál pastel de nata és az angol custard tart adta a kiinduló alapot ezekhez a desszertekhez. Mindenegyik változattal és ezek variációjával találkoztam a boltokban, hol vajas tésztával, hol leveles tésztával készült, a teteje hol karamellizált volt, hol egynemű és fényes. 

img-20160107-wa0047.jpg

Mivel az eszkortom nem bízta a véletlenre a sütik kiválasztását, egyenesen egy hires koreai dráma forgatási helyszínéről szereztük be az édességet. Mint kiderült a Boys Over Flowers egyik epizódját forgatták itt. A sztori egy az egyben nyúlja a japán Hana Yori Dango shōjo manga alapsztoriját. Az underdog szegény csajba beleszeret a gimi gazdag szépfiúja. Meglepően konstatáltam, hogy még hasonlítunk is a szerelmespárra, mondjuk én akkor sem vennék fel rózsaszínt, ha Miss Piggy hasonmásversenyen indulnék, ahol a fődíj egy életem végéig kitartó szalonnakészlet lenne. 

makao20.jpg

makao7.jpg

 12 kosárkát vettünk vettünk, a kompra már nem maradt belőle, és nem a kacsákat etettük meg vele.

3. Sült rizs kacsával (Baked Duck Rice)

Első ránézésre inkább egy száraz köretnek tűnt, amikor letette elénk a pincér. Én voltam az éhesebb kettőnk közül, meg hát mégis csak volt a rizsen mutatóba pár karika kolbász, úgyhogy belekanalaztam bátortalanul, aztán szépen magam elé húztam a tányért, és komótosan bekebeleztem az ételt. A konfitált kacsadaraboknál le-lehunytam a szemem, hátha így elég mélyre tudom raktározni az ízt az emlékeimben, hogy majd fel tudjam idézni a marharépafelfújtas, lekváros-májas finn téli estéken. Egészen egyszerű étel, kacsaalaplével, kacsazsírral és kolbásszal, aminek az aromáit magába szívja a rizs. Három év kacsazsírtalanság után a legváratlanabb helyzetben ért ez az élmény. Baked Duck Rice - Never forget.

img-20160107-wa0048.jpg

 

+ 1. African chicken - vizuális borzalom, kulináris rémálom

Saját tapasztalatból mondom: ez az étel pont úgy néz ki evés előtt, mint utána. Elvileg a portugál piri-piri csirke ihlette, és mivel elég újkeletű helyi fejlesztés, ezért sok variációja van. Készülhet kókusztejjel, sűríthetik aprított földimogyoróval, és ötfűszertől kezdve a thai citromfüig, sokféleképpen fűszerezett variációja létezik. A miénk paradicsomos csilis volt földimogyoróval és ki tudja mivel. Kifejezetten ütötte a hozzá való olivabogyót és savanyúuborkát. Se nem volt elég portugál, se nem elég kínai, és főleg nem afrikai. A kompon megköszönte nekem a vendéglátást, és sietve távozott. Ennek köszönhetően másnap már csak a könnyített ázsiai turistaútvonalat kelett bejárnom Kyruival Tsim Sha Tsuiban. Lehet, hogy kaptam egy könnyebb mérgezést Makaón, de legalább Hongkongot megúsztam 3 vízhólyaggal.

makao51.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr5812548571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása