Tourmand

Cooking with poo - a végén képes recepttel

2017. június 16. - Tourmand

Azt hitték, hogy gyomorforgató képek következnek, de arra ami a hajtás után történt senki nem számított.

maxresdefault.jpg

Pooval anno még akkor találkoztam, amikor a 9gag nem volt végtelenesítve, és tényleg 9 vicces geg volt egy lapon. Egy időben ilyen vagy ehhez hasonló mémek keringtek a neten.

poo.jpg

Akik egy 2 girl 1 cup reloadra számítottak, azoknak sajnos csalódást kell okoznom, ez a poszt nem a koprofágiáról fog szólni. Poo egy gyümölcs virágját jelenti thaiul, és semmi köze nincs a fekáliához. Alanyunk egy bangkoki főzőiskolát vezet, munkát adva ezzel sok környékbelinek, az iskola a városnak abban a negyedében van, ahol ő is felnőtt. Az internetes mémkarriert kihasználva pedig olyan csumpi senkik karolták fel, mint Jamie Oliver vagy Tim Shieff.

Mivel a hét közepén érkeztem, gondoltam jó program lesz megtanulni néhány thai konyhai trükköt amíg Szőrös Ricsi simogatja a kimutatásait. Arra viszont nem számítottam, hogy a koreai BBQként induló laza vacsora, professzionális poharazgatásba torkollik. Ha lenne egy listám arról, hogy mit nem tennék soha mikor másnapos vagyok, akkor egy rohadó tengeri nyüvekkel teli sikátoron való átsétálás biztos benne lenne a top 3-ban. Sajnos pont ezzel indult a főzőkurzus. Kiszálltunk a légkondis kisbuszból egy piacra, ahol a kínált áruk hűtés nélkül fermentálódnak a 35 fokos páradús levegőn, még most is csodálom, hogy nem fordultam vissza. Akik csalódtak a hajtás után, azoknak jöjjön néhány fotó a kong toei piacról. A hely közepén futó csatornába ürített termékekről úgy döntöttem nem közlök fotót. A pár feltöltött kép az általános látványt mutatja, nem kerestem különösebben a megosztó témákat.

Bevásároltunk a főzéshez, és elindultunk a főzősuliba. Poo simán rájátszott a szerencsétlen névadásból származó ismeretségre. Kakiplüssökkel, és WC csészéből kialakított ülőalkalmatosságokkal volt tele a konyha.

Poo órájáig én azt hittem a világ legjobb, na jó Dél-Helsinki legízletesebb zöld curryjét tudom produkálni. Még jó, hogy ezt nem reklámoztam a kurzuson, különben égtem volna mint a brüsszeli kapcagyár. Az én currym kb úgy viszonyul az eredetihez, mint egy alpesi hüttegulasch egy alföldi bográcsgulyáshoz. Se koriander, se római kömény, és jóval kurtább beszerzési lista kell hozzá, mint ahhoz a recepthez, ami alapján évekig főztem a thai zöld curryt. Más receptre nincs szükséged.

Thai zöld curry Poo-tól

cwp4.jpg

Hozzávalók 4 főre:

fél kg csirkemell vagy -comb filé csíkokra vágva

1 kisebb padlizsán

4 db kaffir lime levél

5 dl kókusztej

2,5 dl víz

6 evőkanál halszósz

1 teáskanál cukor

20 thai bazsalikomlevél

 

A curry alaphoz összeturmixolva:

15 zöld thai csilipaprika

1 salotta

1 lime héja

3 gerezd fokhagyma

1 ujjnyi galanga

1 szál thai citromfű fehér része

Egy wokban a kókusztej felét forrásíg melegítsd, kanalazd bele a curryalapot, és 2 percig kavargatva forrald. Tekerd a lángot közepesre, majd add a lime leveleket a wokba. Ezek után jön a hús és a halszósz. Mikor a hús megfőtt mehet bele a padlizsán. Hozzáadjuk a maradék kókusztejet és vizet, és addig főzzük, amíg a padlizsán megpuhul. Ekkor kerülnek bele az egész thai bazsalikomlevelek. 1 perc főzés után lekapcsolható. Sima főtt rizzsel a legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://tourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr9512450629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása