Tourmand

Az első vendégposzt! Hamburgi étteremajánló Katától

2018. június 18. - Annamária Fördős

Beérkeztek az első pályaművek a gasztrofelhívásomra, amiben a külföldi Tourmand olvasók kedvenc éttermeiről szerettem volna többet megtudni. A kérésem az volt, hogy számoljatok be az új lakhelyetek legjobb kajáldáiról, kifőzdéiről, ahol biztos nem a tripadvisoros, és étteremkalauzt szorongató turistahadakkal kell majd megküzdenünk az utolsó szabad asztalért.

Kata volt az első, aki ráugrott a témára, és elküldte nekem a favoritjait, aminek én is hasznát tudtam volna venni tavaly a németországi kolbászkörutunkon. Mi ugyan csak a currywurstig jutottunk a hamburgi kirándulásunkon, de mivel a vendégposztolónk több éve él férjével és vadiúj cukker kisbabájukkal az egykori hanzavárosban, ezért pontosan tudja, hogy hova érdemes beülni egy minőségi vacsorára.

1. Heimatjuwel

(Stellinger Weg 47, 20255 Hamburg)

"Itt az 5-fogásos menüt ettük legutóbb, kedvenc ételt azért nem tudok ajánlani, mert az étlap hetente változik és ugyanazt nem fogod tudni rendelni, ami egyszer már volt. Én egyszer előételként kaptam sima, fehér jégcsapretket, leheletvékony szeletekre vágva, kecskesajttal és egy zöld fűszerolajjal megbolondítva, azt azóta emlegetjük.

Ajánlás: a vega ételek a szakács erősségei. Patrick mindig húst vagy halat rendel, aminek minden alkalommal az a vége, hogy baromi finom cuccokat kap ugyan, DE az én vega fogásaimat csócsálja, amitől én passzív agresszív leszek. Summa summarum: regionális, észak német konyha, a non plus ultra, ahányszor eddig ott jártunk, a húsmentes fogások voltak.

2. Restaurant ONO by Steffen Henssler

Lehmweg 17, 20251 Hamburg

Und plötzlich will man kein anderes sushi mehr. �

A post shared by Philipp (@diddy_hgw) on

A kedvencem a sushi szarvasgombahabbal – csak a habból meg tudnék enni egy vödörrel, annyira király. Az étlapról ez úgy tűnik sajnálatos módon eltűnt, helyette viszont van trüffelponzu, amit szintén nem utasítanék vissza. Azt hiszem ideje lesz újra asztalt foglalni…

3. Ramen Bar Zipang

Eppendorfer Weg 62, 20259 Hamburg

Cashu miso rament vagy basic rament szoktunk itt enni és gyoza-t. Ide nincs sok hozzáfűznivalóm, csináltunk a városban ramen tesztkört és egyértelműen itt lehet a legjobbat enni. Zárásként mindig 1 gombóc macha fagyit eszünk, házi készítésű az is, nagyon finom.

4. CookUp Culinary Gallery

Weidenallee 27, 20357 Hamburg

Nagyon érdekes koncepció, minden két hétben új vendégszakács van, aki hozza a saját receptjeit és specialitásait, úgyhogy ide se tudok sajna kedvenc fogást ajánlani, mert amit egyszer ott ettünk, az nincs többé. Nagyon kicsi a hely, nem lehet asztalt foglalni, úgyhogy vagy nagyon korán érkezzél vagy nagyon későn, mert a kettő között esélytelen, hogy le tudsz ülni.

5. Neni

Osakaallee 12, 25hours Hotel Altes Hafenamt, 20457 Hamburg

Izraeli étteremlánc, az eredeti azt hiszem Bécsben van a Naschmarkt-on, mi is ott ettünk először, aztán pár hét múlva nyitottak Hamburg Hafen City városrészében is egy éttermet. Samy Molcho pantomim művész felesége, Haya Molcho vezeti az egész Neni láncot a 4 fiával, soul kitchen az ő műfajuk. Minden típusú hummus és babaganousch, amit csinálnak isteni, mi reggelizni voltunk itt utoljára (meg anno Bécsben a Naschmarkton is reggeliztünk), de van ebédmenüjük is.

+1 The Table

Shanghaiallee 15, 20457 Hamburg

A hamburgi non plus ultra étterem. Be kell valljam, itt még nem jártam, de tervben van már rég óta, csak nehezítés képpen van itthon egy 8 hetes babánk, akivel ide nem nagyon lehet elmenni, úgyhogy egyelőre sajnos jégre tettük a dolgot. Ez Hamburg egyetlen 3 csillagos étterme, egyetlen egy asztaluk van, innen a hely neve is."

Biztos vagyok benne, hogy mindenki talál a gusztusának megfelelő éttermet a listáról, én a szusi kivételével bármelyikre beneveznék.  Ha te is Hamburgban élsz, és hiányolod a te favoritjaidat, akkor emailben, kommentben megoszthatnád velünk a közjó érdekében. Illetve továbbra is várom a külhonban lakó gasztrofanok tuti tippeit egy fenséges ebédhez vagy vacsorához.

Kedves távolbaszakadt Tourmand-olvasó, kérlek küldd el nekem te is a jelenlegi lakóhelyed kedvenc éttermeit, kifőzdéit, kávézóit, sütizőit a tourmandblog KUKAC gmail.com -ra, az általad gyakran rendelt kedvencekkel, akár a helyről, ételről készült leírás, fotó, video, GIF, dal, ppt társaságában. Az sem, árt, ha magadról is írsz pár szót, csak hogy tudjuk, hogy nem az ulánbátori khuushuur láncodat próbálod népszerűsíteni. De tudod mit?! Azt a sztorit is szívesen kiteszem, ha megosztod velünk a történeted.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stampoasis · http://hamburgfoto.wordpress.com/ 2018.06.18. 20:33:50

Én is évek óta Hamburgban élek és úgy látom, van még mit pótolnom. Mentségemre szóljon, hogy nagyon szeretek fözni, így viszonylag ritkán kerül sor arra, hogy ebédelni vagy vacsorázni menjünk.

Amit feltétlenül kipróbálásra ajánlok: SPAJZ Flotowstraße 22, 22083 Hamburg). Két évvel ezelött nyitott kis étterem, kb. 6 asztallal,nyáron kint is lehet ülni. Ha biztosra akarunk menni, érdemes asztalt foglalni. Heti étlap van, helyi, szezonális alapanyagokból föznek, családias hangulat, mindig fantasztikusan finom az étel: spajz.de/

Tourmand 2018.06.19. 05:53:50

@stampoasis: Koszonjuk a tippet. Ha hozzacsapsz meg kettot akkor mar poszt is lehetne belole